blog de Dani García de la Cuesta

De madreñes (y 7)

Dani García de la Cuesta's picture

Completo con esta entrada un averamientu al mundu les madreñes y los sos faceores, amosando una esbilla de los usos modernos y n’otros contestos, naguando que sigan formando parte del nuesu patrimoniu cultural munchos más años. Cada imaxen tien el so comentariu.

¡¡¡ LLarga vida a les madreñes……¡¡¡¡

 

<p><a href="http://asturies.com/opinion/de-madrenes-1">De madreñes (1) </a></p>

De madreñes (2)

Dani García de la Cuesta's picture

Comentaba na entrada 'De madreñes (1)' qu’hai dos llugares públicos n’Asturies onde ver coleiciones de madreñes: el Muséu de la Maera, en Casu, y el de Grandas de Salime, el de Pepe’l Ferreiru. Punxi, amás, una semeya d’unes madreñes a ver si sacábemos d’ónde yeren, d’Asturies, de Cantabria, de Llión o Galicia, y la cosa ta tovía ensin resolver.

José Menéndez, danzante de Llarón

Dani García de la Cuesta's picture

El mes pasáu conocí a José Menéndez Suárez, ñacíu en Llarón, Cangas del Narcea, y que fuere ún de los participantes de la danza que se facía na zona nos años sesenta y qu'agora tá en recuperación gracies al trabayu de vecinos, familiares y amigos. José ye primu del afamáu tamboriteiru Francisco de Felipón, de la vecina La Viliella, que morriere en 1990. Ehí van unes semeyes que m'apurrió pa compartiles y onde sal él, José, de Josepillo, colos danzantes.

De madreñes (5)

Dani García de la Cuesta's picture

De madreñes (1)

De madreñes (2)

De madreñes (3)

De madreñes (4)

Va de madreñeros. Si conocéis a dalgún que les faiga n’Asturies, nun fai falta que se dedique a ello, sinón que polo menos sepa faceles casi ensin maquinaria, ponéilo nos comentarios, porfa.

De madreñes (3)

Dani García de la Cuesta's picture

De madreñes (1)

De madreñes (2)

Nestos enllaces de riba comentaba delles coses sobre les madreñes. Sigo con ello col enfotu de conocer d’au son les madreñes que tán nel muséu holandés de Zaanse Schans y que compartí equí.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=411850125670692&set=pcb.41185032...

De madreñes (1)

Dani García de la Cuesta's picture

Hai dos sitios públicos n'Asturies, que yo conoza, onde pueden vese unes collecciones curioses de madreñes.

¿XOVELLANOS “BABLISTA”?

Dani García de la Cuesta's picture

HOME, QUITA P’ALLÁ, CUANDO SE VIÓ, UN HOME CULTU COMO ÉL…

Cuantes vegaes, los “bien pensantes” ponín a Xovellanos como exemplu d’adelantáu en too, y que por ello nun escribía n’Asturianu, que yera una llingua del pasao que nun tenía valir, y munchu menos pa deprendelo na escuela. Si Xovellanos nun falaba d’ello ye que nun valía pa nada. 

Tiadoro na Comedia Gijonesa

Dani García de la Cuesta's picture

Un 25 d’agostu de 1889, nel pedióricu semanal La Comedia Gijonesa, aparecía na portada una caricatura del afamáu poeta asturianu Teodoro Cuesta tocando la gaita. Nel númberu de la semana siguiente, Teodoro dedicó-yos un poema a los autores d’esti cartafueyu, Tarfe y Pepe. Compártolu.
La Comedia Gijonesa, Xixoniega, dicía Teodoro, entamó a editase’l 31 de marzu de 1889 empobinada por Ataulfo Friera Canal, Tarfe, a los testos, y Pepe Prendes Pando, colos debuxos. La editorial LLibros del pexe reeditara los númberos nel añu 2001. Tamién pueden vese nesti enllace.