blog de Inaciu Galán

Recuperemos l'espíritu de Bimenes

Inaciu Galán's picture

El 4 de xunetu de 1997 el Conceyu de Bimenes declaró la oficialidá del asturianu nel contestu d’una intensa reivindicación pa que la reforma del Estatutu d’Autonomía d’Asturies, entós en marcha, tuvieren como resultáu la declaración del nuesu idioma como oficial. Otros conceyos gobernaos por distintos partíos sumáronse a esta declaración reproduciéndola nos sos territorios. Les movilizaciones na cai fueron les más grandes naquellos años.

La zuna de Cherines col asturianu

Inaciu Galán's picture
Los acontecimientos de los díes últimos, cola votación entamada pol PP pa evitar que s’use l’asturianu nuna comisión de la Xunta Xeneral dedicada a estudiar la situación del propiu idioma, algama niveles de surrealismu poques vegaes vistos.
 

Pallabres nel Día de les Lletres Asturianes en Madrid

Inaciu Galán's picture

Centru Asturianu de Madrid, 11 de xunu de 2016

Inaciu Galán, presidente d’Iniciativa pol Asturianu

Bones tardes:

Güei fiximos equí, nel Centru Asturianu de Madrid, un homenaxe a les nueses Lletres, un homenaxe a los y les escritores que fixeron y y faes guapes creaciones cola nuesa llingua.

40 años de manifestaciones pol asturianu

Inaciu Galán's picture

El vienres 6 de mayu salimos otra vegada a la cai pa reclamar la oficialidá del asturianu. La primer gran manifestación pol asturianu tuvo llugar un 22 de xunu de 1976 en Xixón, embaxo’l lema “Autonomía rexonal. Bable nes escueles”. Cuarenta años más tarde, l’asturianu ta nes escueles de forma precaria, l’autonomía nun foi la ferramienta que s’esperaba pa salvaguardar ya impulsar hacia’l futuru a la nuesa llingua y la nuesa cultura.

35 años d’un robu llegal a la llingua asturiana

Inaciu Galán's picture

N’avientu de 1981, pocos meses dempués del intentu de golpe d’estáu del 23-F, producíase nel mesmu escenariu un significativu robu a la integridá del testu del Estatutu d’Autonomía p’Asturies, un robu a les posibilidaes d’espoxigue del asturianu.