blog de Ramón d´Andrés

Un bon homenaxe a Chema Castiello: lleer 'Un guaje de barrio'

Ramón d´Andrés's picture

Chema Castiello escribió l’últimu llibru l’añu pasáu y diba presentase’l pasáu 3 d’abril en Xixón. Pero nun pudo ser. A pidimientu d’elli y del común amigu Cheni Uría, tuvi’l privilexu de ser de los primeros llectores del orixinal.

Nel homenaxe a Álvaro Ruiz de la Peña

Ramón d´Andrés's picture

Palabres pronunciaes por Ramón d'Andrés nel homenaxe a Álvaro Ruiz de la Peña Solar el ventiséis de mayu del 2017 nel Paraninfu de la Universidá d'Uviéu:

Estimaes autoridaes universitaries, estimáu públicu, estimáu Álvaro:

"Es asturianista quien conoce Asturias, la ama, la estudia, en cualquiera de las manifestaciones de su identidad y transmite el fruto de ese estudio"; "Es asturianista quien se siente partícipe de una tradición de estudiosos que han venido roturando desde hace tiempo la misma senda por la que hoy él transita".

La Llei y el so cumplimientu

Ramón d´Andrés's picture
Taxonomy upgrade extras: 

Nos años 80 y 90, los intentos de facer funcionar una Xunta de Toponimia teníen fracasao por diverses razones que nun ye'l casu esplicar equí. Finalmente, en mayu del añu 2004, y siendo Carlos Madera presidente y esti que firma secretariu, púnxose en marcha l'actual Xunta Asesora de Toponimia del Principáu d'Asturies (XAT), qu'entamó por fin a recoyer ésitos, y que depués, a partir del 2007, siguió y sigue funcionando sumando más ésitos tovía baxo la presidencia de Consuelo Vega y siendo secretaria Antonia Pedregal.

"Presencia necesaria del Asturianu na Escuela Universitaria de Maxisteriu"

Ramón d´Andrés's picture
Taxonomy upgrade extras: 

Como profesores universitarios de Llingua Asturiana, qu'impartimos docencia d'esa materia na Facultá de Filoloxía y na Escuela Universitaria de Maxisteriu, nun podemos dexar d'espresar la nuestra esmolición ante la posibilidá de que l'Asturianu quede escluíu de les nueves titulaciones de Maestru. N'efectu, nestos momentos decisivos nun sería a entendese que la Llingua Asturiana quedare al marxe, por variaes razones: