Canal Blogues

Ave del paraísu (II)

El blog de Xuan Xosé - fai 2 hores 54 min
N'Ardán, el 08/07/14.


Categoríes: Canal Blogues

Los Berrones - Borrachón

El Regatu - fai 3 hores 38 min

Categoríes: Canal Blogues

Nun apigaces, desconsoña ..

El Regatu - fai 3 hores 41 min

Categoríes: Canal Blogues

El Teixu lleva a Laciana, Páramo del Sil, Palacios del Sil y El Bierzo oriental su campaña de normalización del asturleonés

Tierra alantre, la mesma fala - fai 5 hores 13 min

El Teixu, Rede pal Estudiu y Defensa de la Llingua Asturllionesa, llevó estas últimas semanas a los territorios de Laciana/Ḷḷaciana, Palacios del Sil/Palacios, Páramo del Sil/Páramu y el oriente de El Bierzo/El Bierciu su campaña de rotulación de locales públicos, desarrollada bajo el título “Na llingua de casa”. Esta iniciativa, que quiere hacer visible el asturleonés en los espacios de socialización cotidiana, de manera que la lengua esté presente con normalidad, comenzó ya el año pasado con gran éxito en el ayuntamiento de Toreno/Torenu.

Con el objetivo de visibilizar el asturleonés en los municipios y comarcas citados, miembros y colaboradores de El Teixu están repartiendo gratuitamente entre los comercios y establecimientos públicos de estas zonas tres tipos distintos de carteles. Los primeros sirven para indicar si los locales están abiertos o cerrados (¡Pasade! Esti sitiu está abiertu / Sentímoslo, esti sitiu está pecháu), otros para señalar la dirección en la que abren las puertas (tirare / emburriare) y, para acabar, los últimos distinguen los baños de mujeres (muyeres o mucheres, según la zona) y hombres (homes). Están disponibles con diseños y colores variados para poder adaptarse mejor a la estética de cada sitio.

La campaña de normalización “Na llingua de casa” se inició el año pasado con gran éxito en el ayuntamiento de Toreno/Torenu. Prácticamente todos los establecimientos de este municipio acogieron con entusiasmo los carteles, con el resultado de que se agotó toda la tirada prevista para esa zona y se aumentó considerablemente la visibilidad de la lengua. La campaña está pensada para extenderse por todos los territorios hablantes de asturleonés de León y Zamora, y está adaptada a las distintas variedades de la lengua, de manera que favorezcan una mayor identificación de los hablantes con los carteles.

En las comarcas donde el asturleonés es lengua propia, el idioma vive principalmente “en casa”, ausente de rótulos y señalizaciones públicas. En esas circunstancias, muchos hablantes llegan a pensar que su lengua materna no vale para usarse en los ámbitos públicos o formales, o incluso en la escritura. Por esa razón, parece necesario fomentar la visualización de nuestra lengua a fin de mostrarla abiertamente y con dignidad, superando desprecios y vergüenzas antiguos que tienen que quedar barridos definitivamente de una sociedad que ha de mirar al futuro sin hacer de menos la cultura popular heredada de las generaciones que nos precedieron.

Con esta campaña, El Teixu quiere dar un paso más en su defensa de la lengua asturleonesa, mostrando no sólo que esta sigue viva en Laciana/Ḷḷaciana, Palacios del Sil/Palacios, Páramo del Sil/Páramu y el oriente de El Bierzo/El Bierciu, sino también que hay gente dispuesta a usarla y visibilizarla si se les dan las oportunidades para ello. Esta labor, que deberían estar haciendo la Junta de Castilla y León y otras administraciones públicas, queda hoy en manos de la voluntad y el esfuerzo de las asociaciones.

El Teixu, Rede pal Estudiu y Defensa de la Llingua asturllionesa es una asociación fundada en el 2007 en Astorga/Estorga por gente de La Tierra de Miranda, Zamora, León y Asturias para defender el asturleonés desde su unidad y el respeto a las variedades internas. Para ello desarrolla actividades de estudio, divulgación y promoción por todo el ámbito del idioma.

(de Noticias Castilla y León, 22-07-2014)


Categoríes: Canal Blogues

La Universidá d’Uviéu abre una páxina en catalán, euskera y gallegu, pero non n’asturianu

Tierra alantre, la mesma fala - fai 6 hores 47 min

La Universidá d’Uviéu anunciaba güei al traviés del so boletín diariu d’información “DUO”, la puesta en marcha d’un serviciu pa la consulta del archivu hestóricu de la entidá al traviés d’internet. Esti nuevu serviciu permite la consulta en catalán, gallegu, vascu y castellán, pero non n’asturianu.

Pal Conceyu Universitariu pol Asturianu ye bien llamativo que la Universidá d’Uviéu ufra esti serviciu en toles llingües del estáu español menos na llingua propia d’Asturies, protexida polos propios estatutos de la universidá asturiana.

Por ello, solicitamos al Rector, Vicente Gotor, qu’esti programa recueya tamién la posibilidá d’usar l’asturianu, como col restu de les llingües, y cumpla asina cola normativa de la Universidá d’Uviéu que recueye espresamente que naide podrá ser discrimináu pol usu del asturianu na Universidá, pa lo que ye preciso, y con un costu cero, qu’esti tipu de ferramientes tean disponibles n’asturianu.

ENLLAZ: Accesu a la ferramienta multimedia.

(del Conceyu Universitariu pol , 22-07-2014)


Categoríes: Canal Blogues

Carballeira, Frías Conde y Fernández editen trés histories con AsturtOOns

Tierra alantre, la mesma fala - 22 Xunetu, 2014

La editorial AsturtOOns cuenta con trés novedaes nesti añu 2014. Trátense de trés prestoses histories pa neños y neñes firmaes por Enrique Carballeira, Xavier Frías Conde y Jorge Fernández con ilustraciones del primeru.

El periodista piloñés presenta ‘Una mascota pa Carola’, llibru que cuenta la historia d’un dragón que tien la mala suerte de cayer nes manes de Carola, una princesa caprichosa. Mentes, Frías Conde ye l’autor de ‘El misteriu de les coses que s’escribíen soles’, que fala d’un rapaz un poco vagu, Alberto, al que nun-y presta facer les redaiciones y cuentos que-y pide la so maestra. Un día, per arte de maxa y pa la so sorpresa, éstes principien a escribise soles.

Completen les espublizaciones d’AsturtOOns nel primer semestre del añu ‘El misteriu de Vassilius Destounis’, de Jorge Fernández, una historia d’intriga que trata d’un barcu al debalu, ensin tripulación, y d’un neñu y el so güelu qu’investiguen esi misteriu.

(d’Asturies.com, 22-07-2014)


Categoríes: Canal Blogues

Arquitectura en Vilaza, Monterrey, Ourense (I)

El blog de Xuan Xosé - 22 Xunetu, 2014

Entrada a O Retiro do Conde, una prestosa y magnífica casa rural. En Vilaza. La semeya, el 10/07/14.
Categoríes: Canal Blogues

PRESENTACIÓN DE LA COLECCIÓN “MAESTROS DEL HUMOR”

Esta colección d’Ediciones Trabe axunta títulos imprescindibles del monólogu y la poesía festiva d’Asturies. Preséntase’l sábadu 2 d’agostu a les 19 hores na Carpa Arcu Lliterariu.

 


Categoríes: Canal Blogues

Pesllao por ¿Vacaciones?

La Semiente - 22 Xunetu, 2014
 Buenes, aunque paeza que dende la foguera La Semiente morrió, simplemente tabemos de parranda como diz el canciu.

 Ye cierto que dende Xunetu fasta Setiembre, como ya ye costume, les actividaes nel Centru Social La Semiente aparen, ya que falta mucha xente nel pueblu (n'especial los y les habituales de La Semiente), pero dempués del branu tenemos pensao tornar coles piles cargaes y col llocal más guapu, afayaizu y curiosu, pa ello taremos estos meses recoyendo, llimpiando y pintando. Ya vos contaremos con dalguna semeya o vidiu.

Pero antes de despedinos queremos dexabos un regalu que nos fizieron unes mozes na charra-alderique sobre la "Educación Pública", en forma de testu, que apreciamos por tar fechu por xente mozo y pol so desparpaxu al contar la so visión ante xente más vieyo (incluso ante dalgún al que nun-y gusto, problema suyu).

Dende equí da-yos les gracies a Raquel Mlich Salamanca y Claudia Miguel Serena, estudiantes combatives del IES JJ Calvo Miguel de Sotrondio, y tamién a tola xente que paso como ponente, públicu o a echar un gabitu, sin vosotres La Semiente nun sedría ná.



Pasa-y buen branu y vemonos en Setiembre.



ESCUELA PÚBLICA, GRATUITA Y DE CALIDAD
La LOMCE, no es un ataque aislado, sino que es un ejemplo más de los ataques que están sufriendo los servicios públicos, como los recortes en sanidad, reforma laboral, desahucios, la “ley mordaza”, etc. La LOMCE, una ley que se presenta como una mejora de la calidad educativa, y que supone un ataque frontal a la escuela pública. La Ley, no es una contrarreforma educativa, sino ideológica, utilizando de nuevo la crisis como coartada para crear un nuevo sistema mucho más clasista y segregador que el actual. La LOMCE, no considera que los recursos humanos ni económicos sean indicadores de calidad, por lo que pretenden que más alumnos/as por aula, menos profesorado y menos recursos económicos den como resultado una mejora educativa. Y realmente, esta reforma mejorará sin duda los resultados, pero la explicación es que muchas personas jóvenes nos quedaremos por el camino, sin poder continuar nuestra formación. Con ella, se establecerá además una clara jerarquía entre centros, ya que se prevé una evaluación externa de resultados en términos absolutos, sin considerar la zona, las circunstancias, la procedencia o las características del alumnado. Además, permite que los centros mediante la especialización curricular lleven a cabo una selección del alumnado. De este modo, un instituto de centro de ciudad, con alumnado de un nivel socioeconómico elevado, conseguiría, teóricamente, mejores resultados que uno de extrarradio, que acoge a alumnado inmigrante, de extracción social, más humilde, y con dificultades de cualquier tipo. El primer centro obtendría más recursos al año siguiente, en función de los buenos resultados, mientras que el segundo estaría abocado a trabajar con las mismas dificultades que el año anterior, pero con menos apoyos por parte de la administración. De este modo, resulta muy complejo nivelar las desigualdades. Otro aspecto más de la LOMCE, es el poder casi absoluto que concede a los/as directores/as a la hora de aprobar el proyecto de centro, e incluso la selección del personal. Se abre la puerta a ofertar puestos de trabajo con un perfil diseñado a la carta (eliminando así la justa oposición a una plaza en la enseñanza) atribución que se otorga a los/as directores/as, rompiendo así el principio de mérito, igualdad y capacidad para acceder al empleo público. Los recortes en educación suponen la vuelta de un sistema basado en la elección del alumnado, retirando así la atención a la diversidad, haciendo que estas personas se vean obligadas a salir del sistema educativo, ya que no solo no se les de ninguna facilidad, si no

que se intenta excluirlas en la sociedad. También es un ataque más, y que supone un retroceso de 40 años, y está relacionado con el nivel social y las posibilidades económicas de sus familias, son los recortes en beca a las familias humildes, llevando así, a que los hijos de la clase obrera no seamos capaces a acceder a estudios universitarios.Nosotras sabemos que no todos llegamos a la escuela en igualdad de condiciones. Algunos/as traen una pesada mochila, cargada de dificultades: problemas de aprendizaje, o pertenecen a un entorno social y/o económico desfavorable; otros/as, en cambio, lo tenemos mucho más fácil. No podemos decir que el modelo actual educativo sea el perfecto, pero si es cierto que proporciona apoyos al alumnado que tiene dificultades, con recursos de atención a la diversidad, o apoyos individuales, que no podrán mantenerse en el futuro de la LOMCE.Lo que hay detrás de esta Ley es un cambio de modelo educativo, siguiendo la misma tendencia privatizadora que estamos viendo últimamente en todos los ámbitos como la sanidad. La Ley, recién aprobada, elimina la educación en valores, hace desaparecer el trabajo por la igualdad de género y devalúa las enseñanzas artísticas. Propone un modelo en el que,  a tiempo que desaparece la materia de ciudadanía, no solo fortalece la presencia de la religión en las alulas, planteando que tengamos una alternativa evaluable, si no que la sitúa como asignatura fundmental, situándola ya desde primaria, a un nivel superior a materias como E.F., música, un segundo idioma… y en secundaria, le resta importancia tanto a esas materias como a filosofía o dibujo. Nosotras no entendemos esto, ya que creemos que hay cosas más importantes para tratar en un aula, además de que consideramos excesiva su importancia actual, porque queremos una escuela totalmente laica, con la religión fuera de ella. Supone, también, una carrera de obstáculos para el alumnado, implantando constantes exámenes externos, que pueden truncar nuestra evaluación, que hemos sido evaluados positivamente por nuestros profesores/as; la primer reválida es en 6º de primaria, y aunque no sea decisiva para pasar al instituto, quedará reflejada en el expediente del alumno, para empezar a desarmar su futruo; las otras son en 4º ESO y 2º Bachiller, estas si son necesarias para obtener el título, y desmerecen la labor educativa de los profesores que nos dieron clase, ya que esta prueba está hecha por gente ajena al centro, que deciden sobre nuestro futuro en un solo día.La selección temprana en la ESO, es también un aspecto muy preocupante, porque con esta edad, aún no tenemos por qué tener claro a qué dedicarnos en el futuro. La Ley propone una elección demasiado temprana de itinerarios, dejando atrás materias, o que conducirán a los que tienen dificultades a la FP, ésta se plantea como una opción devaluada, que incluye la FP dual, que no es más que usarnos a los/as estudiantes según les convenga, de mano de obra barata.Otro aspecto sangrante, es que una de las enmiendas introducidas a última hora en la LOMCE, es que la Administración va a tener la posibilidad de ceder terreno público (propiedad del pueblo) para la construcción de escuelas privadas-concertadas. Esta medida,
no estaba prevista en el texto inicial de Wert, y supone un espaldarazo definitivo a los intereses de la escuela pública."
Categoríes: Canal Blogues

Critiquen que la Universidá d'Uviéu ponga en marcha una páxina en gallegu, catalán y eusquera, pero non n'asturianu

Falar y lleer - 22 Xunetu, 2014

    El Conseyu Universitariu pol Asturianu criticó esti martes la puesta en marcha, per parte de la Universidá d'Uviéu, d'un serviciu pa la consulta del archivu históricu de la entidá al traviés d'internet que permite la consulta en catalán, gallegu, vascu y castellán, pero non n'asturianu.   Pal Conceyu Universitariu pol Asturianu ·ye bien llamativo que la Universidá d'Uviéu ofreza esti serviciu en toles llingües del estáu español menos na llingua propia d'Asturies, protexida polos propios estatutos de la universidá asturiana".Vicente Gotor,  Rector de la Universidá d'Uviéu
   Por ello, solicita al rector, Vicente Gotor, al traviés d'una carta enviada esti mesmu martes, "qu'esti programa recueya tamién la posibilidá d'usar l'asturianu, como col restu de les llingües, y cumpla asina cola normativa de la Universidá d'Uviéu que recueye espresamente que naide podrá ser discrimináu pol usu del asturianu na Universidá, pa lo que ye preciso, y con un costu cero, qu'esti tipu de ferramientes tean disponibles n'asturianu". Fonte: europapress.es
Categoríes: Canal Blogues

Los problemes del asturianu lleguen al Altu Comisionáu de los Drechos Humanos de la ONX

Tierra alantre, la mesma fala - 22 Xunetu, 2014

Un informe presentáu pola organización internacional European Language Equality Network (ELEN), de la que forma parte Iniciativa pol Asturianu como entidá representante de la llingua asturiana, lleva a la Oficina del Altu Comisionáu de los Drechos Humanos de la Organización de les Naciones Xuníes (ONX) la situación de violación de drechos humanos llingüísticos que viven n’Asturies los asturfalantes.

L’informe recueye los principales casos de discriminación y esplica l’estatus llegal del idioma asturianu, que nun tien reconocida la oficialidá magar les recomendaciones feches dende instituciones europees ya internacionales.

Ente les entidaes firmantes d’esti informe, que recueye casos asocedíos con toles llingües del estáu español tán, xunto a Iniciativa pol Asturianu, Acció Cultural del País Valencià, Plataforma per la Llengua, Societat Catalana de Sociolingüística, Kontseilua, A Mesa pola Normalización Lingüística, Escola Valenciana y el Consello d’a Fabla Aragonesa.

Esti informe, que na parte asturiana tuvo preparáu pola vocalía de Rellaciones Internacionales d’Iniciativa pol Asturianu, dirixida por Xosé B. Álvarez, va defendese en Xinebra, ell viniente mes de febreru de 2015, como parte de la revisión periódica que la OHCHR fai sobre’l grau de respetu a los drechos humanos nos países miembros de la ONX.

(d’Asturnews, 21-07-2014)


Categoríes: Canal Blogues

Escudu

El Regatu - 22 Xunetu, 2014

Categoríes: Canal Blogues

Fotingu/fotingo

El blog de Xuan Xosé - 22 Xunetu, 2014
N'Asturies y otres partes d'España emplegóse muncho la palabra fotingu o fotingo pa designar un coche pequeñu de tipu antigu (cualquier tipu de coche pequeñu de tipu antigu) o, más bien, un cochucu, una "pota" o "cacharru". En Canaries ta güei entá la palabra mui viva pa designar un coche antigu y tamién ye un despectivu de "coche".L'aniciu de la palabra ta en Cuba (asina que nun yer raro que s'emplegase preferentemente en zones d'emigración o negocios abondosos en Cuba). Vien de los primeros Ford, el famosu modelu T, que na so campaña de llanzamientu (1908) proclamaba: Foot it and go, esto ye, "písa-y y en marcha", porque teníen embrague (yeren los primeros coches con él), y nun había que da-y al rabil, como a los anteriores, fuera del coche y escontra él.El seguimientu la palabra fícelu porque siempre tenía na tiesta que la mio almirada Laura González, a la que-y tengo muncha simpatía, decía que so padre paseábalos nun cochucu al qu'él llamaba "el fotingo o fotingu". Asina que cuando topé cola palabra en nes memories d'Alfonso Camín en Cuba, diome por buscar y tresmiti-y estos datos que, per otru llau, tán perdayuri na rede.


PS. Coméntame'l mio amigu Lluis Ánxel Núñez que en so casa decíen "potingo".




Categoríes: Canal Blogues

La Universidá d’Uviéu abre una páxina en catalán, euskera y gallegu, pero non n’asturianu

La Universidá d’Uviéu anunciaba güei al traviés del so boletín diariu d’información “DUO”, la puesta en marcha d’un serviciu pa la consulta del archivu hestóricu de la entidá al traviés d’internet. Esti nuevu serviciu permite la consulta en catalán, gallegu, vascu y castellán, pero non n’asturianu.

Pal Conceyu Universitariu pol Asturianu ye bien llamativo que la Universidá d’Uviéu ufra esti serviciu en toles llingües del estáu español menos na llingua propia d’Asturies, protexida polos propios estatutos de la universidá asturiana.

Por ello, solicitamos al Rector, Vicente Gotor, qu’esti programa recueya tamién la posibilidá d’usar l’asturianu, como col restu de les llingües, y cumpla asina cola normativa de la Universidá d’Uviéu que recueye espresamente que naide podrá ser discrimináu pol usu del asturianu na Universidá, pa lo que ye preciso, y con un costu cero, qu’esti tipu de ferramientes tean disponibles n’asturianu.

Accesu a la ferramienta multimedia


Categoríes: Canal Blogues

Etsaiak – Etorkizuna

Lletres N'Ast - 21 Xunetu, 2014




Zarra los tos güeyos, relaxa la to mente
Ponte a pensar, a entrugate
A ver, ¿cuál sedrá’l futuru?
"A trabayar ilusiones nel to maxín"
El futuru ta nes nueses manes,
¡Si tenemos esperanza!
Mientres duren los nuesos porgüeyos
¡Nun vencerá’l mieu!
Hai que trabayar güei’l porvenir,
Pa que mañana veamos los frutos
Dalgún día fadráse too realidá,
¡Trabayando la nuesa ilusión caldía!

Trabayando la ilusión caldía,
El futuru ta nes nueses manes
pero’l coral enllénaseme de llárimes
una vez vista la realidá

Sigo suañando,
¡Y nun quiero baxar d’equí!
Toi bien a gustu,
fuxíu del mundu, alloñáu d’él...
Categoríes: Canal Blogues

«El asturiano está en situación de extrema gravedad»

Tierra alantre, la mesma fala - 21 Xunetu, 2014

Alfredo Álvarez Menéndez, doctor en Filología Hispánica y profesor titular de la Universidad de Oviedo, asegura que es «responsabilidad colectiva de los asturianos» recuperar y dignificar su lengua, patrimonio todavía vivo de historia y de cultura pero «en estado de extrema gravedad». Lo argumentó ayer en la tercera jornada del Ágora de Foro, organizada por Foro Asturias, y dedicada a la Cultura bajo la dirección de Cristina Coto, celebrada en el Instituto de Salinas.

¿Por qué es el asturiano patrimonio inmaterial de Asturias?
La UNESCO declara las lenguas como patrimonio cultural inmaterial porque son el soporte de expresión de todas las tradiciones orales y de toda forma de expresión de una cultura.

¿Se ha quitado el estigma de lengua ‘pueblerina’?
No. Ese es uno de los grandes retos: convencer a la sociedad asturiana. Asumir que una lengua no es nunca pueblerina ni tosca. Eso es una percepción que se puede tener si no dignificamos las prácticas sociales y culturales asociadas a la misma.

¿Qué vías existen para dignificar esa lengua?
Solo hay una: normalizar el asturiano. Llevarlo a todos los ámbitos de la comunicación, desde la más absoluta libertad, por supuesto. Intentar que el asturiano pueda competir, en el mejor sentido del término, en todos los espacios comunicativos con el español. Si creemos que podemos construir una sociedad y progresar rompiendo con nuestras tradiciones, despreciando nuestro pasado y nuestro arte, será muy difícil que podamos recuperar y dignificar la lengua. Creo que el tratamiento debe ser íntegral.

Dignificación de la cultura y dignificación de la lengua

Algo más de 20.000 alumnos estudian asturiano en Primaria y Secundaria. ¿Son pocos?
Depende. Si lo comparamos con lo que era la realidad de la enseñanza del asturiano hace unos años, son muchos. Si lo hacemos con el número de estudiantes, son pocos. Necesitaríamos que toda la sociedad, pudiera y quisiera estudiar asturiano.

¿Cómo se puede conseguir?
Es un asunto de responsabilidad colectiva de los asturianos. Es la sociedad la que tiene que responsabilizarse sobre si quiere o no quiere que esta lengua se desarrolle, prospere, se dignifique. Hay que ser realista. No sería la primera lengua que desaparece. La UNESCO calcula que, al año, hay en torno a cien lenguas que desaparecen. Forma parte de la historia de la humanidad.

¿Corre el asturiano ese riesgo?
Evidentemente. No quiero ser categórico pero está en una situación de extrema gravedad. Vive una realidad curiosa. Nunca se ha escrito tanto en asturiano, nunca se ha hablado tanto del asturiano pero el número de asturianos que lo hablan normalizadamente sigue descenciendo y, lo que es más importante, los asturianos que deben incorporarse, la gente joven y con formación, son los menos. Si salvamos esa minoría militante, en el mejor de los sentidos, la realidad es que los chicos no aprenden asturiano.

¿Se deberían copiar políticas de comunidades bilingües?
No. Cada realidad es distinta. Y la percepción del catalán para los catalanes o el vasco para los vascos no es la misma que tienen los asturianos de su lengua. Lo que no se puede hacer, y quizá fue un error en algún momento, es imitar o extrapolar modelos de recuperación lingüística sin más. Sí debemos mirarnos en una idea que se da en muchos lugares de Europa. Vemos que en lugares como Austria o Alemania la modernidad se hace mirando la cultura tradicional, y entre ello, a la lengua.

Se lleva unas tres décadas hablando de cooficialidad. ¿Se seguirá haciendo otros treinta?
La cooficilidad es un mantra, en realidad. Desde el punto de vista de cualquier política de planificación lingüística que pretende recuperar una lengua, la oficialidad o cooficialidad es un elemento imprescindible. Pero la cooficialidad en sí misma es puro papel mojado. Si hoy declaramos la cooficialidad, cosa que podría suceder en cualquier momento si los políticos se pusieran de acuerdo, no significaría que mañana los asturianos la usaran. Si no hay un consenso amplio, no hay nada que hacer.

(d’El Comercio, 19-07-2014)


Categoríes: Canal Blogues

Les viñetes d'Efrén D'Andrés

Falar y lleer - 21 Xunetu, 2014
Sorpresa de turista (¿asturianu?) en Xapón.Fonte: Asturies.comL'humor nel branu asturianu nun tien fronteres.
Categoríes: Canal Blogues

ELEN tresllada al Altu Comisionáu de los Drechos Humanos de la ONX la situación de la llingua asturiana

Falar y lleer - 21 Xunetu, 2014
   La organización internacional ELEN ta acabante de presentar al Altu Comisionáu de los Derechos Humanos de la ONX un informe colos casos principales de discriminación llingüística n'Europa. Ente ellos apaez la situación de la llingua asturiana.   Iniciativa pol Asturianu, al traviés de la la vocalía de Rellaciones Internacionales, dirixida por Xosé B. Álvarez, collaboró na redaición del documentu treslladando les violaciones de los derechos humanos llingüísticos que viven los asturfalantes. Asina, recueye los casos principales de discriminación y esplica l’estatus llegal del idioma, “que nun tien reconocida la oficialidá magar les recomendaciones feches dente instituciones europees ya internacionales”. A nivel estatal, amás del asturianu, tamién se recueyen situaciones que viven otres llingües gracies a la collaboración de los coleutivos Acció Cultural del País Valencià, Plataforma per la Llengua, Societat Catalana de Sociolingüística, Kontseilua, A Mesa pola Normalización Lingüística, Escola Valenciana y el Consello d'a Fabla Aragonesa.   European Language Equality Network (ELEN) va defender l’informe nel mes de febreru en Xinebra como parte de la revisión periódica que la Oficina del Altu Comisionáu de los Drechos Humanos de la Organización de les Naciones Xuníes fai sobre'l grau de respetu a los drechos humanos nos países miembros de la ONX. Fonte: Asturies.com
Categoríes: Canal Blogues

Ave del paraísu (I)

El blog de Xuan Xosé - 21 Xunetu, 2014
N'Ardán, Marín, el 08/07/14.




Categoríes: Canal Blogues

Pages